Съдържание:
Документи в раздела:
-
- PDF вариант на раздел 1
- ГОДИШНО ПРИКЛЮЧВАНЕ НА СЧЕТОВОДНИТЕ СМЕТКИ В БЮДЖЕТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ ЗА 2025 Г.
- I. ЗАКОНОВО ОСНОВАНИЕ ЗА ДОСТОВЕРНОСТ НА ГОДИШНИТЕ ФИНАНСОВИ ОТЧЕТИ НА БЮДЖЕТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ ЗА 2025 Г.
- Закон за публичните финанси
- Закон за счетоводство
- Закон за Сметна палата
- II. ДРУГИ ФАКТОРИ, КОИТО ОКАЗВАТ ВЛИЯНИЕ ВЪРХУ ДОСТОВЕРНОСТТА НА ГОДИШНИТЕ ФИНАНСОВИ ОТЧЕТИ В БЮДЖЕТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ ЗА 2025 Г.
- Конкретни указания, дадени от Министерство на финансите – основни и специфични правила
- Счетоводна политика
- Взаимовръзка между счетоводни сметки и параграфи
- Познаване на нормативната йерархия
- III. СПЕЦИФИКА В ОТЧЕТНОСТТА НА БЮДЖЕТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ, КОЯТО НАМИРА ОТРАЖЕНИЕ В ГОДИШНИЯ ФИНАНСОВ ОТЧЕТ
- Структурирани три различни отчетни групи в ГФО
- Специфика в отчетността на дълготрайните материални активи
- Специфика при отчитането на обезценка/преоценка на нефинансовите активи, материални запаси и наличната валута
- Специфика при отчитането на земите
- Специфика при отчитането на бюджетния показател „Поети ангажименти за разходи”
- Особеност при отчитането на задължения, представляващи финансов лизинг и търговски кредити при авансова вноска
- Изискване за коректно отчитане на курсовите разлики от операции с валутни активи
- Други указания на МФ, които оказват съществено влияние върху достоверността на годишните финансови отчети
- IV. ЕТАПИ НА ГОДИШНО ПРИКЛЮЧВАНЕ НА СЧЕТОВОДНИТЕ СМЕТКИ В БЮДЖЕТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ ЗА 2025 Г.
- Преглед и извършване на предварителни дейности по счетоводни сметки
- Етапи на годишно счетоводно приключване
- Първи етап на годишно приключване на счетоводните сметки
- Преглед за достоверно представяне на нефинансовите активи и материалните запаси по счетоводни сметки
- Отчитане на компютърната конфигурация
- Отчитане на компютърна мрежа
- Отчитане на закупени със значителна отстъпка ДМА
- Отписване на активи, които не съществуват
- Отчитане на активи, незаведени в предходен баланс
- Отчитане на нефинансовите активи по т. 16.3. от ДДС № 20 от 2004 г. – група 22
- Отчитане на приходите от продажба на ДМА, отчитани по сметките от гр. 22
- Разходи за придобиване, подобрения, основен и текущ ремонт на ДМА
- Отчитане на нематериални дълготрайни активи – акценти
- Отчитане на материалните запаси – акценти
- Начисляване на приходите и разходите за отчетната година
- Отчитане на разходите за данъци, такси и санкции
- Отчитане на таксите за обнародване на обявления в неофициалния раздел на Държавен вестник
- Отчитане на нотариални такси, таксите за частни съдебни изпълнители, съобщения в ежедневници
- Отчитане на възстановяването на съдебни разноски, част от които се използват за юрисконсулско възнаграждение
- Признаване/ непризнаване на приходи от помощи и дарения
- Начисляване на приписани приходи и разходи
- Начисляване на приходите и разходите за месец декември по корективни сметки
- Отчитане на предварително изразходвани средства, отнасящи се за следващата година
- Определяне на приблизителна счетоводна оценка на незавършеното строителство
- Начисляване на провизии за задължения
- Начисляване на провизии за вземания
- Начисляване на разходи за провизии на персонала
- Провеждане на годишна инвентаризация
- Първи етап: Подготовка за годишна инвентаризация
- Втори етап: Провеждане на годишната инвентаризация – измерване, претегляне и преброяване (фактическа и документална проверка на активите и пасивите)
- ДМА и материалните запаси
- Заеми и финансирания
- Нематериалните дълготрайни активи
- Касовата наличност
- Задбалансово отчитани активи
- Разчети с контрагенти
- Трети етап: Документиране на инвентаризацията
- Четвърти етап: Осчетоводяване на резултатите от инвентаризацията – липси, излишъци, компенсиране на липси и излишъци, кражби
- Осчетоводяване на резултатите от проведената инвентаризация
- Установени липси на дълготрайни активи
- Установени липси на материални запаси
- Установени липси на парични средства в касата
- Установени излишъци на дълготрайни активи
- Установени излишъци на материални запаси
- Установени излишъци на парични средства
- Компенсиране на липси на материални запаси с излишъци
- Признаване на естествени фири
- Установяване на неотчетени пасиви
- Установяване на отчетени в повече пасиви
- Установена кражба от неизвестен извършител
- Бракуване и унищожаване на активи
- Втори етап на годишно счетоводно приключване
- Трети етап на годишно счетоводно приключване
- Четвърти етап на годишно счетоводно приключване
Документи в раздела:
- PDF вариант на раздел 2
- Специфични моменти при прилагане на ЗДДС от бюджетни предприятия
- Общи правила по ЗДДС, приложими за дейността на бюджетните предприятия
- Облагане с ДДС на доставки, извършвани от учебни заведения
- Облагане с ДДС на доставки, извършвани от болници
Документи в раздела:
- PDF вариант на раздел 3
- Трудови и служебни правоотношения в бюджетното предприятие
- Особености на трудовите правоотношения в бюджетното предприятие
- Специфични изисквания за изпълнение на държавната служба по трудов договор
- Трудови договори в бюджетното предприятие
- Работно време
- Отпуски
- Командироване на работници и служители
- Трудови възнаграждения
- Обезщетения по трудови договори в бюджетните предприятия
- Дисциплинарна отговорност по трудови правоотношения
- Професионална квалификация
- Социално обслужване
- Прекратяване на трудовите правоотношения
- Трудов стаж
- Трудови спорове
- Административнонаказателна отговорност за нарушения на трудовото законодателство
- Особености на служебните правоотношения
- Задължителни изисквания към държавния служител
- Документи, необходими за постъпване на държавна служба
- Конкурс за заемане на длъжност по служебно правоотношение
- Постъпване и изпълнение на държавна служба
- Стипендиантски програми в администрацията
- Рангове и повишаване в длъжност
- Възнаграждение на държавния служител
- Обезщетения на служителите в бюджетните предприятия
- Отпуски на държавния служител
- Командироване
- Изпълняване на длъжност в институция на Европейския съюз
- Обучение на държавните служители
- Социално обслужване
- Кодекс за поведение на служителите в държавната администрация
- Оценяване изпълнението на държавния служител
- Дисциплинарна отговорност на държавните служители
- Прекратяване на служебните правоотношения
- Административнонаказателна отговорност
Документи в раздела:
Документи в раздела:
-
- PDF вариант на раздел 5
- Обществените поръчки
- Част първа: Подготовка на обществена поръчка
- Глава първа: Възлагане на обществените поръчки
- Глава втора: Обекти на обществените поръчки
- Глава трета: Изчисляване на прогнозна стойност
- Глава четвърта: Избор на ред за възлагане по Закона за обществените поръчки
- Глава пета: Обществени поръчки при липса на осигурено финансиране
- Глава шеста: Обстоятелства за лично състояние на кандидатите и участниците
- Глава седма: Критерии за подбор
- Глава осма: Критерии за възлагане
- Глава девета: Екологични изисквания в условията на обществените поръчки
- Глава десета: Гаранции
- Глава единадесета: Проект на договор
- Глава дванадесета: Образци на документи
- Част втора: Възлагане на обществена поръчка
- Глава тринадесета: Откриване на процедура. Определяне на срокове
- Глава четиринадесета: Назначаване и работа на оценителната комисия
- Глава шестнадесета: Необходими документи и действия за сключване на договор
- Глава седемнадесета: Подизпълнители
- Глава осемнадесета: Изменение на договор за обществена поръчка
Документи в раздела:
- PDF вариант на раздел 6
- Държавното обществено осигуряване в практиката на бюджетното предприятие
- Осигуряване на държавни служители
- Осигуряване на лица, работещи по трудови договори
- Осигуряване на изборни длъжности
- Ред за погасяване на публичните задължения
- Подаване на декларации за удостоверяване на осигуряването
- Осигуряване на лица, работещи по граждански договори
- Осигуряване на учители
- Подаване на данни в Регистъра на заетостта в НАП. Трудови книжки. Служебни книжки
- Наредбата за трудовия стаж
КОДЕКСИ | ЗАКОНИ | НАРЕДБИ | МЕТОДИКИ
Документи в раздела:
- Кодекс на поведение на служителите в държавната администрация
- Граждански процесуален кодекс
- Кодекс за социално осигуряване
- Кодекс на труда
- Административнопроцесуален кодекс
Разделът е актуален към 13.10.2025 г.
Документи в раздела:
- Закон за въвеждане на еврото в Република България
- Търговски закон
- Закон за счетоводството
- Закон за корпоративното подоходно облагане
- Закон за данък върху добавената стойност
- Закон за местните данъци и такси
- Закон за данъците върху доходите на физическите лица
- Закон за акцизите и данъчните складове
- Закон за пазарите на финансови инструменти
- Закон за концесиите
- Закон за административните нарушения и наказания
- Закон за публичните финанси
- Закон за сметната палата
- Закон за държавната финансова инспекция
- Закон за вътрешния одит в публичния сектор
- Закон за държавния бюджет на Република България за 2025 г.
- Закон за държавния служител
- Закон за достъп до обществена информация
- Закон за държавната собственост
- Закон за общинската собственост
- Закон за електронните съобщения
- Закон за електронния документ и електронните удостоверителни услуги
- Закон за електронното управление
- Закон за задълженията и договорите
- Закон за защита на класифицираната информация
- Закон за защита на личните данни
- Закон за защита от дискриминация
- Закон за здравословни и безопасни условия на труд
- Закон за местното самоуправление и местната администрация
- Закон за публичните предприятия
- Закон за туризма
- Закон за финансовото управление и контрол в публичния сектор
- Закон за хората с увреждания
- Закон за юридическите лица с нестопанска цел
- Закон за администрацията
- Закон за здравното осигуряване
- Закон за данък върху застрахователните премии
- Закон за тютюна, тютюневите и свързаните с тях изделия
- Закон за митниците
- Закон за държавните помощи
- Закон за държавните такси
- Закон за обществените поръчки
- Закон за общинския дълг
- Закон за общeствените библиотеки
- Закон за водите
- Закон за предучилищното и училищното образование
- Закон за професионалното образование и обучение
- Закон за висшето образование
- Закон за признаване на професионални квалификации
Разделът е актуален към 14.10.2025 г.
Документи в раздела:
-
- Наредба за трудовия стаж
- Наредба за вписване в регистъра на заетостта
- Наредба № H-5 от 29 декември 2022 г. за определяне на правилата за извършване на плащания, за верификация и счетоводно отчитане на разходите, за възстановяване и отписване на неправомерни разходи и за осчетоводяване, както и сроковете и правилата за приключване на счетоводната година по програмите
- Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация
- Наредба за условията и реда за оценяване изпълнението на служителите в държавната администрация
- Наредба за длъжностните характеристики на държавните служители
- Наредба за прилагане на класификатора на длъжностите в администрацията
- Класификатор на длъжностите в администрацията
- Наредба № 1 от 30 март 2017 г. за условията, реда и начина за извършване на външни оценки за осигуряване качеството на одитната дейност
- Наредба за определяне на реда, начина, сроковете и обхвата на подлежащата на публикуване информация от системата за електронни бюджетни разплащания
- Наредба за командировките в страната
- Наредба за определяне на видовете работи, за които се установява намалено работно време
- Наредба за пенсиите и осигурителния стаж
- Наредба за работното време почивките и отпуските
- Наредба за условията и реда за предоставяне на средства за компенсиране на намалените приходи от прилагането на цени за обществени пътнически превози по автомобилния транспорт, предвидени в нормативните актове за определени категории пътници, за субсидиране на обществени пътнически превози по нерентабилни автобусни линии във вътрешноградския транспорт и транспорта в планински и други райони и за издаване на превозни документи за извършване на превозите
- Наредба на столичен общински съвет за условията и реда за провеждане на търгове и конкурси
- Наредба № 4 от 2017 г. за нормиране и заплащане на труда
- Наредба за условията и реда за осигуряване на заплащането на разходите за обучение на студенти със сключени договори с работодател
- Наредба за безплатното и униформено облекло
- Наредба за условията и реда за отпечатване и контрол върху ценни книжа
- Наредба за № Н-6 от 11.12.2009 г. за формиране, управление и идентификация на музейните фондове
- Наредба № 13а-10403 за пределните размери на естествените фири, брака и липсите на стоково-материалните ценности при съхраняването и транспортирането им
Разделът е актуален към 15.10.2025 г.
УКАЗАНИЯ НА МФ | СПИСЪЦИ С КОДОВЕ, СМЕТКИ И ОБСЛУЖВАЩИ БАНКИ |
СМЕТКОПЛАН | ЕДИННА БЮДЖЕТНА КЛАСИФИКАЦИЯ | ФИНАНСИ НА ОБЩИНИТЕ
- Указания на МФ – 2025 г.:
- ДДС № 07/15.09.2025 г. – Изготвянето и представянето на тримесечните отчети за касовото изпълнение, оборотните ведомости и друга отчетна информация към 30.09.2025 г. на бюджетните организации
- Информация за общините относно задълженията им във връзка с въвеждането на еврото съгласно Закона за въвеждане на еврото в Република България
- ДДС № 6/24.07.2025 г. – Въпроси, свързани с включването в схемата за централизирано разплащане на осигурителни вноски и данъци по чл. 159-161 от ЗПФ и предоставянето на информация за включените в схемата лица – в сила от 01.11.2025 г.
- ДДС № 05/17.07.2025 г. – Обслужване на сметки и плащания на бюджетни организации – основни въпроси и изисквания, процедури за централизация и технология за плащания чрез СЕБРА – в сила от 01.01.2026 г.
- Процедура за реда, начина и формата на информацията по чл. 5а, ал. 1 от Закона за местните данъци и такси, която общините предоставят ежедневно на Министерството на финансите (МФ)
- ДДС № 04/30.06.2025 г. – Изготвянето и представянето на тримесечните отчети за касовото изпълнение, оборотните ведомости и друга отчетна информация към 30.06.2025 г. на бюджетните организации
- ДДС № 03/25.06.2025 г. – Изискванията за структурата, формата и съдържанието на платежните документи за целите на изпълнение на преводи от/към сметки на бюджетни организации в XML формат съгласно стандарт ISO 20022
- БЮ № 1 / 09.04.2025 г. – Указания за определяне на формата, съдържанието и сроковете за съставянето и представянето на тримесечна информация за разходите по бюджетни програми за 2025 г. от първостепенните разпоредители с бюджет, които прилагат програмен формат на бюджет
- ДДС № 02/27.03.2025 г. – Изготвянето и представянето на тримесечните отчети за касовото изпълнение, оборотните ведомости и друга отчетна информация към 31.03.2025 г. на бюджетните организации
- ДДС № 01/28.01.2025 г. – Изготвянето и представянето през 2025 г. на месечните отчети за касовото изпълнение на бюджетите, на сметките за средства от Европейския съюз и на сметките за чужди средства
- СМЕТКОПЛАН
- Сметкоплан на бюджетните организации – 2020 (актуален)
- ДДС № 07/ 30.12.2019 г. – Единната бюджетна класификация за 2020 г. и други въпроси (извадка)
- ДДС № 05/14.04.2015 г. – Промени в наименованията на някои сметки от Сметкоплана и промени в отчитането на приходите от дивиденти и някои други операции
- ДДС № 14/ 30.12.2013 г. – Сметкоплан на бюджетните организации
- ФИНАНСИ НА ОБЩИНИТЕ
- ФО-50 от 06.10.2025 г. за одобряване на допълнителни трансфери по бюджетите на общините за 2025 г. за изпълнение на дейности по национални програми, одобрени с РМС № 294 от 2025 г., в изпълнение на чл. 1, ал. 1 от ПМС № 180 от 2025 г.
- ФО-23 от 19.06.2025 г. във връзка със изпълнение на задълженията на местните органи на общините, произтичащи от Закона за въвеждане на еврото в Република България (ЗВЕРБ)
- ФО-16 от 27.05.2025 г. указания относно инициирането на платежни искания в СЕБРА за прехвърляне на средства по бюджетните сметки на общините
- ФО-4 от 02.05.2025 г. Указания за съставянето и изпълнението на бюджетите на общините и на сметките за средства от Европейския съюз за 2025 г.
- ФО-1 от 05.02.2025 г. относно изготвянето и представянето през 2025 г. на месечните отчети за касовото изпълнение на бюджетите, на сметките за средства от ЕС, на сметките за чужди средства на общините, за капиталовите разходи, както и на информация за очакваното изпълнение на общинския бюджет за 2025 г. по месеци и за очакваните разходи за текущия и за следващия месец по отделни проекти, финансирани чрез средства от ЕС
- Чл. 53 от ЗДБРБ за 2024 г. В частта на основните бюджетни взаимоотношения между централния бюджет и бюджетите на общините за 2024 г.
- Чл. 54 от ЗДБРБ за 2024 г. Стойностни показатели на общините за делегираните от държавата дейности за 2024 г.
- ФО-55 от 11.08.2022 г. във връзка с увеличението на трудовите възнаграждения на медицинския персонал, зает в здравните кабинети в държавните и общинските детски градини и училища, в детските ясли и яслените групи към детски градини чрез увеличаване на стойностните показатели на стандартите за тяхното финансиране, в изпълнение на чл. 1, ал. 1, т. 3 от ПМС № 229 от 2022 г.
- ФО-54 от 11.08.2022 г. за увеличение на трудовите възнаграждения на педагогическия и непедагогическия персонал, на издръжката и на стипендиите на учениците в институциите за предучилищно и училищно образование, в изпълнение на чл. 1, ал. 1, т. 1 от ПМС № 232 от 2022 г.
- ФО-48 от 11.08.2022 г. във връзка с намаляване размера на целевата субсидия за капиталови разходи (§ 31-13) и увеличаване на сумата на получени от общини трансфери за други целеви разходи от централния бюджет (§ 31-18), съгласно приложение
- ФО-46 от 11.08.2022 г. за одобряване на допълнителни трансфери по бюджетите на общините за капиталови разходи в изпълнение на чл. 1, ал. 1, т. 1 на ПМС № 229 от 2022 г.
- ФО-45 от 05.08.2022 г. във връзка с намаляване размера на целевата субсидия за капиталови разходи (§ 31-13) и увеличаване на сумата на получени от общини трансфери за други целеви разходи от централния бюджет (§ 31-18), съгласно приложение
- ФО-27 от 03.06.2022 г. – допълнителни указания във връзка с трансформацията на целевата субсидия за капиталови разходи в целеви трансфер
- ФО-26 от 02.06.2022 г. – във връзка с промяна на натуралните показатели за финансиране на делегираните от държавата дейности по данни от националната електронна информационна система на Министерството на образованието и науката към 01.01.2022 г., в изпълнение на чл. 37, ал. 1 от ПМС № 31 от 2022 г.
- ФО-25 от 31.05.2022 г. − във връзка с настъпили промени в броя на децата в целодневните групи в детските градини и в училищата, както и промяна в натуралните показатели на Общинските съвети по наркотични вещества и Превантивните информационни центрове, в изпълнение на чл. 37, ал. 1 от ПМС № 31 от 2022 г.
- ФО-24 от 30.05.2022 г. – във връзка с одобряване на допълнителни трансфери по бюджетите на общините за 2022 г. за изплащане на стипендии, в изпълнение на чл. 1, ал. 1 от ПМС № 85 от 2022 г.
- ФО-21 от 18.05.2022 г. – за покриване на разходите за обслужването от банките на операциите на бюджетните организации по събирането на приходи и други постъпления чрез картови плащания по чл. 4, ал. 1 от Закона за ограничаване на плащанията в брой
- ФО-19 от 03.05.2022 г. – корекция на бюджетните взаимоотношения на общините във връзка с настъпили промени от 01.01.2022 г. в броя на децата в детските ясли и детските кухни и на здравните медиатори, на учениците и на децата в детските градини, наблюдавани в здравни кабинети, и на децата в яслените групи към детските градини
- ФО-3 от 25.03.2022 г. − Указания за съставянето и изпълнението на бюджетите на общините и на сметките за средствата от ЕС за 2022 г.
- ФО-1 от 03.02.2022 г. − Относно изготвянето и представянето през 2022 г. на месечните отчети за касовото изпълнение на бюджетите, на сметките за средства от Европейския съюз, на сметките за чужди средства на общините, за капиталовите разходи, както и на информация за очакваното изпълнение на общинския бюджет за 2022 г. по месеци и за очакваните разходи за текущия и за следващия месец по отделни проекти, финансирани чрез средства от Европейския съюз
- Методически указания по прилагането на чл. 95 от Закона за държавния бюджет на Република България за 2022 г.
- ФО-61 от 09.08.2021 г. – за закупуване на познавателни книжки по всички образователни направления – за всяко дете, записано във втора възрастова група на общинските детски градини и училища, за осъществяване на предучилищно образование за 2021 г.
- ФО-59 от 06.08.2021 г. за ремонт на държавни и общински училища и закупуване на преносими компютри за провеждане на обучение в електронна среда
- ФО-57 от 05.08.2021 г. за финансово осигуряване на дейности по Програмата за изграждане, пристрояване, надстрояване и реконструкция на детски ясли, детски градини и училища 2020 – 2022 г.
- ФО-54 от 03.08.2021 г. за изплащане на минимални диференцирани размери на паричните средства за физическа активност, физическо възпитание, спорт и спортно-туристическа дейност
- ФО-33 от 25.05.2021 г. относно публикуване на информация на интернет страниците на общините
- № ФО-1 от 05.01.2017 г. – Съставянето и изпълнението на бюджетите на общините и на сметките за средства от Европейския съюз за 2017 година
- ФО № 2/27.01.2015 г. Изготвянето и представянето през 2015 г. на месечните отчети за касовото изпълнение на бюджетите, на сметките за средства от Европейския съюз и на сметките за чужди средства на общините
Писма на НАП | Писма на МТСП | Писма на КЗЛД | Писма на АОП
Документи в раздела:
- НАП
- Писмо № ЕО-35-30-18 от 08.08.2025 г.: Данъчно третиране по ЗДДС на префактурирана такса за битови отпадъци от наемодател на наемател
- Писмо № 55-30-11329 от 24.07.2025 г.: Попълване на полето на т. 30 от Приложение № 1 към чл. 8, т. 1 на Наредбата за вписване в регистъра по заетостта
- Писмо № 54-30-5893 от 24.07.2025 г.: Прилагане разпоредбите на Наредбата за вписване в регистъра по заетостта за изплатено обезщетение при прекратяване на трудово правоотношение
- Писмо № 54-30-5414 от 24.07.2025 г.: Прилагане разпоредбите на Наредбата за вписване в регистъра по заетостта
- Писмо № 24-30-620 от 11.07.2025 г.: Данъчно третиране съгласно разпоредбите на ЗДДС на изплатени суми за извършени дейности без възложено задание
- Писмо № № 50-21-1 от 01.07.2025 г.: Прилагане на данъчното и осигурителното законодателство във връзка с присъждане на обезщетение по чл. 225 от Кодекса на труда при незаконно уволнение без възстановяване на работа
- Писмо № 18-30-7 от 09.06.2025 г.: Данъчно третиране на възстановяване на изплатени разходи съгласно разпоредбите на ЗДДС
- Въпроси и отговори за Регистъра на заетостта
- Писмо № ЕО-22-30-207 от 28.05.2025 г.: Прилагане на освобождаване от облагане с ДДС по ЗДДС на вътреобщностното придобиване на калибрираща апаратура и софтуерни компоненти
- Писмо № ЕО-22-30-206 от 28.05.2025 г.: Прилагане на освобождаване от облагане с ДДС по ЗДДС на вътреобщностното придобиване на хиперспектрална научна апаратура
- Писмо № 3_54-0001-101#3 от 12.05.2025 г.: Прилагане на разпоредбите на ЗДДС при регистрация по реда на чл. 96 от закона
- Писмо № 54-0002-141/05.05.2025 г.: Eлектронен регистър на заетостта
- Писмо № 55-30-1376 от 27.02.2025 г.: Прилагане на разпоредбите на чл. 73, ал. 6 от ЗДДФЛ
- Писмо № 07-00-409 от 05.12.2024 г.: Облагане на приходи на бюджетни предприятия по реда на ЗКПО
- Писмо № М-24-36-37 от 14.11.2024 г.: Приложение на ЗДДС при имотно обезщетение за принудително отчуждаване на имоти – частна собственост, за общински нужди
- Писмо № 08-00-3 от 08.11.2024 г.: Право на данъчен кредит при закупуване от община на електробуси и зарядни станции, при условие че активите ще се предоставят безвъзмездно или под наем на друго юридическо лице
- Писмо № 3_1392 от 08.11.2024 г.: Право на приспадане на данъчен кредит по реда на ЗДДС, за получени от община-партньор доставки на стоки и услуги, предназначени за изпълнението на проект „Изграждане на индустриален технологичен парк“
- Писмо № М-24-36-25 от 12.06.2024 г.: Данъчно третиране по реда на ЗКПО и ЗДДФЛ на разходи за пътни, дневни и квартирни пари на висше училище за участие на студенти в олимпиади
- Писмо № 3_613 от 23.05.2024 г.: Данъчно третиране по ЗДДС на доставка на услуга по депониране на строителни отпадъци на общинска площадка за събиране и третиране на същите и оползотворяването им чрез обратен насип
- Писмо № М-04-11-6 от 15.05.2024 г.: Прилагането на чл. 73, ал. 1 и 6 от ЗДДФЛ за изплатени командировъчни средства за пътни, дневни и квартирни пари от Министерство на отбраната
- Писмо № 3_512 от 07.05.2024 г.: Облагане на доходите от възнаграждения на външен член на одитен комитет, създаден по чл. 18 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор
- Писмо № 96-00-85 от 16.04.2024 г.: Регистрация по чл. 96 от ЗДДС на лечебни заведения
- Писмо № 07-00-1 от 12.04.2024 г.: Приложима данъчна ставка от общинско предприятие за извършените продажби на приготвена и доставена храна в училищата и правото на данъчен кредит
- Писмо № 20-28-63 от 20.03.2024 г.: Прилагане на осигурителното законодателство относно трудово възнаграждение за постигнати резултати от труда на педагогическите специалисти
- Писмо № 3_279 от 15.03.2024 г.: Приложение на разпоредбите на ЗДДС при доставка на услуга по осигуряване на достъп до научно събитие
- Писмо № М-24-36-83 от 07.02.2024 г.: Прилагането на данъчното и осигурителното законодателство във връзка с изплатени суми по силата на Общински колективен трудов договор
- Писмо № 96-00-246 от 22.11.2023 г.: Давностен срок за деклариране и внасяне на осигуровки за лице за периода, през който е останало без работа поради уволнение, което е признато за незаконно от компетентните органи
- Писмо № 3_1141 от 18.09.2023 г.: Прилагане на осигурителното законодателство по отношение на допълнително изплатените средства за увеличение на индивидуалните трудови възнаграждения на работещите в системата на предучилищното и училищно образование
- Писмо № 92-00-2 от 01.08.2023 г.: Прилагане на ЗДДС и ЗКПО от музеите
- Писмо № 3_709 от 26.05.2023 г.: Начисляване на данък при продажба на недвижим имот и прилагане на разпоредбите на ЗДДС
- Писмо № 3_626 от 10.05.2023 г.: Облагане с данък на имоти общинска собственост, предоставени за безвъзмездно управление на общински училища
- Писмо № 94-Т-337 от 29.12.2022 г.: Становище относно прилагането на разпоредбите на чл. 41, ал. 2 от Правилника за прилагане на Закона за данък върху добавената стойност (ППЗДДС), в сила от 26.07.2022 г. във връзка с извършването на клинични изпитвания на лекарствени продукти за хуманна употреба
- Писмо № 94-И-1259 от 23.11.2022 г.: Дължими здравноосигурителни вноски при ползване на платен отпуск за отглеждане на дете до 8-годишна възраст от бащата (осиновителя), който е осигурено лице по две трудови правоотношения
- Писмо № М-24-37-43 от 23.11.2022 г.: Осигуряване на работник по трудово правоотношение, ползващ отпуск по чл. 158, ал. 1 от КТ, като през този период лицето ще бъде на активната служба резервист от доброволния резерв на въоръжените сили на РБългария
- Писмо № 3-1392/16.11.2022 г.: Прилагане на данъчното и осигурително законодателство във връзка с изплатено обезщетение по чл. 200, ал. 3 от КТ
- Писмо № М-24-37-7 от 20.07.2022 г.: Прилагане на чл. 3, ал. 5 от ЗДДС във връзка с Решение № 12630/10.12.2021 г. на Върховния административен съд
- Писмо № 08-00-7/07.06.2022 г.: Прилагане на ЗДДС и ЗКПО от община относно произведената от нея електроенергия
- Писмо № 08-00-4/11.04.2022 г.: Прилагане на ЗДДС
- Писмо № М-94-В-363/06.04.2022 г.: Подаване на данни по Наредба № Н-13 от община за доброволците по Закона за защита от бедствия
- Писмо № 94-00-61/05.04.2022 г.: Прилагане на чл. 3, ал. 5 от ЗДДС
- Писмо № М-24-36-70/23.03.2022 г.: Приложението на чл. 67, ал. 2 от ЗДДС при доставка на кръвна плазма за производство на лекарства
- Писмо № 20-33-21/21.03.2022 г.: Внасяне на здравноосигурителни вноски и подаване на декларация образец № 3 за ученици от 18 до 22-годишна възраст, които учат редовно, до завършване на средното образование и получават пенсия от държавното обществено осигуряване
- Писмо № 07-00-82/18.02.2022 г.: Следва ли да се начислява ДДС върху получената от дружеството субсидия по реда на ПМС № 326/12.10.2021 г., целяща възстановяване на загуби от извършени оперативни разходи за гориво-смазочни материали, заплати и осигуровки
- Писмо № 07-00-74/16.02.2022 г.: Данъчно третиране на доставки на кетъринг услуги и приложимата ставка на данъка по чл. 66, ал. 2, т. 3 от ЗДДС
- Писмо № 07-00-61/ 08.02.2022 г.: Прилагане на чл. 113 от ЗДДС
- Писмо № 08-00-3/08.02.2022 г.: Данъчно третиране на доставки на кетъринг услуги и приложимата ставка на данъка по чл. 66, ал. 2, т. 3 от ЗДДС
- Писмо № 08-Б-32/17.01.2022 г.: Прилагане на разпоредбите на ЗМДТ при отказ от право на собственост върху превозно средство
- Писмо № 08-00-1/07.01.2022 г.: Право на приспадане на данъчен кредит по реда на ЗДДС
- Писмо № 07-00-339/19.11.2021 г: Прилагане на ЗДДС и Наредба Н-18 от 13 декември 2006 г. на МФ за паркинг автомати за „Синя зона“
- Данък върху приходите на бюджетни предприятия
- Разяснения относно някои специфики при облагането на бюджетните предприятия
- Писмо № 08-00-16/30.12.2020 г.: Наличие на основание за освобождаване на държавно предприятие от дължим данък при придобиване на имущество по дарение и по възмезден начин на МПС по реда на 48, ал. 1, т. 1, б. „а“ от ЗМДТ
- Писмо № 3_1893/11.12.2020 г.: Прилагане на ЗМДТ във връзка със сключен договор за отстъпено право на строеж
- Писмо № 08-00-14/16.11.2020 г.: Възстановяване на недопустим за финансиране, но възстановим ДДС
- Писмо № М-24-36-56/11.11.2020 г.: Прилагане на разпоредбата на чл. 66, ал. 2, т. 2 от ЗДДС
- Писмо № 3_1731/10.11.2020 г.: Право на данъчен кредит по реда на ЗДДС във връзка с изпълнение на проект по техническа рекултивация на депо за битови отпадъци
- Писмо № 3_1709/04.11.2020 г.: Приложение на разпоредбите на чл. 77 от ДОПК, във връзка с § 5г, ал. 5 от Закона за търговския регистър и регистъра на юридическите лица с нестопанска цел
- Писмо № 53-04-809/27.10.2020 г.: Корекция на ползвания данъчен кредит при придобиването на недвижим имот
- Писмо № М-24-37-48/24.09.2020 г.: Данъчно третиране по ЗДДС и ППЗДДС на доставки на услуги по смисъла на т. 7 от част първа на приложение № 2 към глава деветнадесета „а“ от ЗДДС
- Писмо № 92-00-897/28.08.2018 г.: Прилагането на данъчното и осигурителното законодателство при изплащане на обезщетения на бивши служители и на наследници на бивши служители
- Писмо № 91-00-151/12.11.2018 г.: Данъчно третиране по реда на ЗКПО на получени суми по „училищен плод“ и „училищно мляко“– схеми за предоставяне на плодове, зеленчуци и мляко в учебните заведения – бюджетни предприятия
- Писмо № М-11-02-141/06.12.2017 г.: Данъчно третиране на получена услуга съгласно разпоредбите на ЗДДС и ЗКПО
- Писмо № 24-38-9/01.03.2017 г.: Прилагане на разпоредбата на чл. 132, ал. 1 от ЗДДС във връзка с чл. 10, ал. 1, т. 4 от същия закон
- Писмо № 20-00-42/21.02.2014 г.: Данъчно третиране по ЗДДС на префактуриране на разходи с начислен ДДС в случаите, при които префактурирането не е повод за задължения, свързани с основна доставка
- Писмо № 3-3159/15.10.2012 г.: Данъчно третиране на приходите на община, формирани от постъпления в размер на 50% от получения наем от общинските дружества; данъчно третиране при замяна на общинско имущество
- Писмо № М-67-00-2/09.01.2012 г.: Данъчно третиране на получени от бюджетно предприятие (Професионална гимназия) субсидии от ДФ “Земеделие” за обработвани земи и отглеждани животни
- Писмо № 08-П-13/16.12.2009 г.: Данъчно третиране по реда на ЗКПО на приходи от разпоредителни сделки със земи, общинска собственост
- Писмо № 24-00-21/24.11.2008 г.: Данъчно третиране при преобразуване на бюджетни предприятия в държавни предприятия по чл. 62, ал. 3 от Търговския закон
- Писмо № 04-19-1012/17.12.2007 г.: Изключването на доставките на дълготрайни материални и нематериални активи, използвани за дейността на лицето, при определяне на облагаемия оборот, във връзка със задължителната регистрация по чл. 96, ал. 1 ЗДДС
- Писмо № 91- 00-261/04.09.2007 г.: Данъчно третиране на доставки, свързани със земя и сгради, и вещни права върху тях по Закона за данък върху добавената стойност
Документи в раздела:
- МТСП
- Електронен трудов запис при прекратяване на договор по чл. 328, т. 10 и изплащане на обезщетение
- Подаване на електронен трудов запис за директор на училище
- Превалутиране на трудовите възнаграждения
- Заличавене на договор с електронен трудов запис
- Електронен трудов запис при освобождаване на лице, което е на втори трудов договор
- Електронен трудов запис за нов служител в държавната администрация
- Въпроси и отговори за Регистъра на заетостта
- Полето „срок на договора“ в електронния трудов запис при сключване на срочни трудови договори
- Увеличение на трудовото възнаграждение на учител
- Оформяне на трудова книжка
- Продължителност на времето, което се признава за трудов стаж и оформяне на трудовата книжка
- Електронен трудов запис за вътрешно заместване по чл. 259 КТ
- Електронен трудов запис не се подава за заврени трудови правоотношения към 1.06.2025 г.
- Прекратява ли се правоотношението на кмета на населено място след изтичане на мандата
- Срок на предизвестие за работниците и служителите, които заемат материално-отчетнически длъжности
- Право на платен годишен отпуск на учител с трайно намалена работоспособност, който е в продължителен неплатен отпуск
- Отпуск и стаж при работа по втори трудов договор
- Отпуск за държавните служители при честване на празници на децата им до 18-годишна възраст
- Ваучери за храна на държавни служители, които работят при специфични условия и рискове за живота и здравето
- Актуализиране на възнаграждението след отпуск по майчинство
- Обезщетение при пенсиониране
- Съхранение от работодателя на медицинското удостоверение на работника
- Платен годишен отпуск на заместник кмет на община
- Право на отпуск по основен и допълнителен договор на лице с трайно намалена работоспособност
- Правата и задълженията на кандидатите за народни представители
- Тълкувание на Наредбата за определяне на видовете работи, за които се установява допълнителен платен годишен отпуск относно начинът на определяне и изчисляване на среднодневните температури
- Обезщетение при пенсиониране на учител
- Комитети и групи по условия на труд по смисъла на ЗБЗУТ в държавна администрация
- Обезщетението за оставане без работа когато трудовият договор е прекратен по време на отпуск за временна неработоспособност
- Изплащане на обезщетение на наследниците на държавния служител при прекратяване на служебното правоотношение поради смърт на служителя
- Сумирано отчитане на работното време
- Включва ли се „Ковид добавката“, изплатена на медицински специалисти при изчисляване на обезщетението по чл. 222, ал. 3 от КТ
- Определяне на възнагражденията на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на социални услуги, когато се финансират от държавния бюджет
- Размер на отпуска за отглеждане на дете до навършване на 8-годишна възраст от бащата (осиновителят)
- Определяне на работното време в трудовия договор за работа през нощта
- Давностен срок за предявяване на искане за изплащане на обезщетение по чл. 222, ал. 1 от КТ
- Връчване на заповед за прекратяване на трудовото правоотношение по взаимно съгласие
- Отпуск за осъществяване на синдикална дейност от нещатните членове на синдикални ръководства
- Вписване в трудовата книжка на обезщетението за оставане без работа по чл. 222, ал. 1 от КТ
- В коя група попадат трудотерапевтите според Наредбата за стандартите за заплащане на труда на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на социални услуги, които се финансират от държавния бюджет
- Ред за ползване на отложения платен годишен отпуск
- Ползване на отложен платен годишен отпуск
- Наредба за стандартите за заплащане на труда на служителите, осъществяващи дейности по предоставяне на социални услуги, които се финансират от държавния бюджет
- Прекратяване на трудовото правоотношение с педагогически специалисти, които през последните 10 години от трудовия си стаж са заемали длъжност на педагогически специалист в държавна или общинска институция на бюджетна издръжка от системата на предучилищното и училищното образование
- Платен и неплатен отпуск при договор за ученичество при дуална форма на обучение
- Право на платен годишен отпуск и допълнително възнаграждение за трудов стаж и професионален опит на служител, който ползва неплатен отпуск по чл. 77, ал. 1 от Закона за дипломатическата служба
- Отчитане на стаж, придобит в предприятието на различни длъжности
- Встъпване в синдикални и работодателски организации
- Налагане на дисциплинарни наказания
- Обезщетението при пенсиониране – изразът „група от предприятия“ как се прилага в общинските структури
- Право на допълнителен платен годишен отпуск за работа при ненормиран работен ден
Документи в раздела:
- КЗЛД
- Препоръки за правомерно предоставяне на достъп до видеозаписи от система за
видеонаблюдение на училища или детски градини - Относно излъчване в реално време (с образ и звук) на заседанията на общински експертен съвет по устройство на територията и осигуряване на публичен достъп до записите чрез публикуването им на интернет страницата на община или в онлайн платформа
- Относно искане на общински съветник за предоставяне на списък, съдържащ трите имена на гражданите с регистриран настоящ адрес в населените места на община
- Прилагането на изискванията за защита на личните данни при изпълнение на задължението на общинските съвети по чл. 27, ал. 1а от ЗМСМА
- Въпроси, свързани с осъществяване на видеонаблюдение от общините
- Фигурата на длъжностно лице по защита на данните в контекста на служебното правоотношение
- Снемане на данни от документ за самоличност съгласно чл. 2, ал. 3 от Наредба за документите за заемане на държавна служба
- Характерът на администрирането на лични данни, осъществявано от Столична община и районните администрации в контекста на чл. 4, т. 7 от Регламент (ЕС) 2016/679
- Монтиране на система за достъпа в училище с лицево разпознаване и измерване на телесна температура
- Предоставяне на данни на общините от регистри Национална база данни ,,Население” и Класификатор на настоящите и постоянните адреси с първичен администратор Министерството на регионалното развитие и благоустройството, чрез средата за междурегистров обмен Regix
- Формата на упълномощаване при упражняване на права чрез пълномощник пред администратор на лични данни – публичен (административен) орган
- Определяне на сроковете за съхранение на личните данни на кандидатите и участниците в процедури по набиране и подбор на държавни служители
- Формата на упълномощаване при упражняване на права на субект на данни пред лечебните заведения
- Защитата на личните данни в контекста на прилагане на Закона за обществените поръчки
- Предоставяне на данни от Регистъра на населението – Национална база данни „Население” на общинските администрации във връзка с приема на деца в ясли, детски градини/подготвителна група и първи клас
- Подписване на документи от администрацията с квалифициран електронен подпис и предоставянето им в електронна среда
- Относно изискването за представяне на свидетелство за съдимост при назначаване на неотчетни длъжности
Документи в раздела:
- АОП
- Използване на динамична система за покупки като специфична техника за възлагане на обществени поръчки
- Прилагане на чл. 7, ал. 1 от Закона за обществените поръчки
- Възлагане на обществени поръчки с процедури на договаряне без предварително обявление, на основание чл. 79, ал. 1, т. 4 от Закона за обществените поръчки (актуално към нормативната уредба, в сила от 22.12.2023 г.)
- Прилагане на чл. 114 от Закона за обществените поръчки (изм. и доп., ДВ, бр. 88 от 2023 г.)
- Съвместно възлагане на обществени поръчки по чл. 8 от ЗОП
- Прилагане на чл. 7, ал. 1 от Закона за обществените поръчки
- Указания за осъществяване на предварителен контрол по чл. 237б от ЗОП
- Възлагане на обществени поръчки за осигуряване на познавателни книжки, учебници и учебни комплекти в системата на предучилищното и училищното образование
- Възлагане на обществени поръчки с процедури на договаряне без предварително обявление, на основание чл. 79, ал. 1, т. 4 от Закона за обществените поръчки
- Възможности за индексиране на договори по време на изпълнението им в условия на инфлация
Документи в раздела:
-
- Решение № 8568 от 25.08.2025 г.Предмет на спора е определена продажна цена за имот общинска собственост
- Решение № 8230 от 29.07.2025 г.Предмет на спора е заповед на министъра на земеделието в частта, с която на купувач на поземлен имот е определено да внесе сума, представляваща цена на имота, режийни разходи, дължимо ДДС върху местния данък и дължимо ДДС върху такса за вписвания
- Решение № 8179 от 28.07.2025 г.Предмет на спора е одобрен проект за изменение на действащ подробен устройствен план – план за регулация и застрояване (ПУП-ПРЗ)
- Решение № 8028 от 21.07.2025 г.Предмет на спора са имуществени вреди, причинени от неизпълнение на заповед на директора на териториално поделение „Държавно горско стопанство – Родопи“ и представляващи такса за участие в открит конкурс, трудови възнаграждения и осигуровки за осем работника, които са назначени специално за изпълнение на изискванията на конкурса, и пропуснати ползи, изразяващи се в печалбата на едноличния търговец от евентуалното сключване на договора
- Решение № 8012 от 18.07.2025 г.Предмет на спора е заповед на областния управител на област София, с която е отказано да се уважи искане на наследници за възстановяване право на собственост върху недвижим имот, представляващ 1/2 идеална част от място в гр. София и за обезщетяване по чл. 2, ал. 7 от Закона за обезщетяване на собственици на одържавени имоти (ЗОСОИ) за същия недвижим имот
- Решение № 8015 от 18.07.2025 г.Предмет на спора е заповед на министъра на отбраната, с която на основание чл. 80а от Закона за държавната собственост е наредено да се изземе недвижим имот – частна държавна собственост, включен в жилищния фонд на Министерство на отбраната, представляващ апартамент, тъй като лицето го държи без основание
- Решение № 7936 от 16.07.2025 г.Предмет на спора е публично оповестен конкурс за отдаване под наем за срок от 3 години на недвижим имот- публична общинска собственост, представляващ ученически стол
- Решение № 7827 от 14.07.2025 г.Предмет на спора е нищожност на заповед, отменяща заповед на областния управител на област София, с която е наредено на физическо лице да се продаде правото на собственост върху 25% идеални части от имот – частна държавна собственост
- Решение № 7803 от 14.07.2025 г.Предмет на спора е решение за определяне на концесионер на морски плаж
- Решение № 7796 от 11.07.2025 г.Предмет на спора е определено подлежащо на възстановяване публично държавно вземане, представляващо дължими суми за възстановяване по заявки за плащане, ведно с изплатена сума за финансиране на разходи за ДДС по договора
- Решение № 7711 от 10.07.2025 г.Предмет на спора е разпоредбата на чл. 53, ал. 1, т. 1, б. „б“ от Наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги на територията на Община Кърджали
- Решение № 7560 от 08.07.2025 г.Предмет на спора е мълчалив отказ на кмета на район Витоша, Столична община, за предоставяне на административна услуга заверка на молба-декларация, отнасяща се за обстоятелствена проверка по чл. 587 ГПК за поземлени имоти
- Решение № 7461 от 07.07.2025 г.Предмет на спора е заповед, с която на основание чл. 225а, ал. 1 ЗУТ е наредено да се премахне установен незаконен строеж „басейн“, изграден в един поземлен имот и частично в поземлен имот публична общинска собственост
- Решение № 7417 от 04.07.2025 г.Предмет на спора е акт за установяване на публично държавно вземане, издаден за установено публично държавно вземане, представляващо подлежаща на възстановяване като несъвместима с вътрешния пазар държавна помощ, ведно с лихви
- Решение № 7230 от 27.06.2025 г.Предмет на спора са начислен ДДС, ведна с лихви за забава, и отказан данъчен кредит
- Решение № 7220 от 26.06.2025 г.Предмет на спора е отмяната на чл. 12, ал. 1 – 6 и ал. 8 – 10, чл. 17 и чл. 18 от Наредбата за реда и условията за издаване на разрешение за ползване на място общинска собственост на територията на община Пловдив
- Решение № 4210 от 22.04.2025 г.Предмет на спора е акт за установяване на публично държавно вземане, издаден от министъра на земеделието, храните и горите за установена подлежаща на възстановяване несъвместима с вътрешния пазар държавна помощ
- Решение № 1289 от 13.02.2025 г.Предмет на спора е заповед на директора на областна дирекция „Земеделие“, с която е определено ЕООД за спечелило търга с тайно наддаване и за наемател за срок от десет години на поземлени имоти частна държавна собственост
- Решение № 852 от 05.02.2025 г.Предмет на спора е заповед на областния управител на област София, с която на основание чл. 80, ал. 1 ЗДС е наредено изземването от държанието на жалбоподателите на недвижим имот – частна държавна собственост, управляван от министерство на външните работи, представляващ апартамент, поради това че лицата го държат без правно основание
- Решение № 320 от 14.01.2025 г.Предмет на спора е обезщетение за причинените имуществени вреди от реално обезценяване (намаляване) на пазарната стойност на поземлен имот и от лишаване от ползването му, както и обезщетение за неимуществени вреди, изразяващи се в причинено напрежение, стрес, чувство на безпомощност, влошаване на здравословното състояние, причинени от бездействието на общината да изпълни правомощията си по чл. 225а ЗУТ по премахване на незаконни сгради в поземления имот, ведно със законната лихва върху предявената сума за периода
- Решение № 7361 от 21.07.2022 г. Предмет на спора е заповед на министъра на земеделието, храните и горите, с която на дружество в качеството му на купувач на поземлен имот е определено да внесе суми, представляващи цена на имота, режийни разноски – 2% върху цената на имота, дължимия ДДС върху местния данък и ДДС върху такса вписвания, на основание чл. 26, ал. 3, т. 1 ЗДДС
- Решение № 6623 от 05.07.2022 г. Предмет на спора е отказ за предоставяне на земеделска земя от общинския поземлен фонд за обезщетяване на лица, на които е възстановено правото на собственост върху земеделска земя
- Решение № 6066 от 20.06.2022 г. Предмет на спора e отказ за предоставяне за възстановяване на имоти
- Решение № 4772 от 18.05.2022 г. Предмет на спора е заповед за определяне на спечелил публично оповестен търг за продажба на недвижим имот – частна общинска собственост
- Решение № 2711 от 22.03.2022 г. Предмет на спора са решения на Общински съвет – гр. Бургас, с които: одобрява проекти на предварителни договори, съгласно приложен проект, и дава съгласие след влизане в сила на изменението на ПУП – ПРЗ да бъдат сключени окончателни договори за прехвърляне частите от ПИ, съгласно приложени предварителни договори
- Решение № 2067 от 04.03.2022 г. Предмет на спора е определяне на класираните участници в публично обявен конкурс за отдаване под наем на част от имот – частна общинска собственост
- Решение № 12630 от 10.12.2021 г. Предмет на спора е допълнително начислен ДДС на община по фактури, издадени от различни дружества, ведно с лихви
- Решение № 12630 от 10.12.2021 г. Предмет на спора е допълнително начислен ДДС по фактури, издадени от различни дружества, ведно с лихви
- Решение № 9908 от 01.10.2021 г.Предмет на спора е съгласие за безвъзмездно прехвърляне на собствеността на 25 броя язовири, публична общинска собственост, от общината на държавата.
- Решение № 8778 от 21.07.2021 г. Предмет на спора е кметска заповед, с която е утвърдено класиране на участниците в конкурс за отдаване под наем на обособена част от имот – частна общинска собственост, представляващ терен за поставяне на преместваем обект по индивидуален проект за продажба на закуски., определен е кандидатът, спечелил конкурса, и не е допуснат до участие друг кандидат, на основание чл. 40, ал. 2 от Наредбата за условията и реда за провеждане на търгове и конкурси на Столичен общински съвет
- Решение № 7971 от 01.07.2021 г.Предмет на спора е заповед от 11.09.2020 г., с която на основание чл. 65, ал. 1 и ал. 2 ЗОС и чл. 34 от Наредбата за реда и условията за управление и разпореждане с общински жилища на територията на Столична община е разпоредено да се изземе общинско жилище, находящо се в град София.
- Решение № 7710 от 28.06.2021 г. Предмет на спора са установени задължения за ДДС на община, ведно с лихви, за данъчни периоди 07.2019 г., 08.2019 г. и 09.2019 г.
- Решение № 7178 от 14.06.2021 г.Предмет на спора е дадено съгласие да се изменят договорите за отдаване под наем на общинска земя с начин на трайно ползване „пасище, мера“, сключени между община Добричка и собствениците на пасищни селскостопански животни, в частта досежно уговорения в тях срок на действие.
- Решение № 6795 от 07.06.2021 г.Предмет на спора е мълчалив отказ на кмета на Община Казанлък да издаде заповед за продажба на поземлен имот – частна общинска собственост, при условията на чл. 35, ал. 3 ЗОбС.
- Решение № 6831 от 07.06.2021 г.Предмет на спора е одобрена пазарна оценка за продажба по реда на чл. 35, ал. 3 ЗОС на урегулиран поземлен имот – частна общинска собственост.
- Решение № 6681 от 03.06.2021 г.Предмет на спора е заповед от 24.07.2020 г. на кмета на район „Илинден“, Столична община, с която е наредено да се изземе част от имот – публична общинска собственост.
- Решение № 6045 от 19.05.2021 г. Предмет на спора е дадено съгласие, на основание чл. 21, ал. 1, т. 8 ЗМСМА, чл. 8, ал. 1 ЗОС, чл. 60, ал. 1 АПК и §17 ПР ЗУТ, за сключване на анекси към договорите за наем с редовните наематели на терени за разполагане на временни търговски обекти в к.к. „Боровец” за една година – от 01.05.2019 г. до 30.04.2020 г.
- Решение № 5050 от 20.04.2021 г.Предмет на спора е Акт за установяване на публично държавно вземане, издаден от министъра на земеделието, храните и горите.
- Решение № 4140 от 31.03.2021 г.Предмет на спора е заповед от 13.07.2020 г. на кмета на Община Плевен, с която са определени класираните участници в публично оповестен конкурс за отдаване под наем на имот – публична общинска собственост.
- Решение № 3467 от 16.03.2021 г.Предмет на спора е кметска заповед от 20.06.2019 г., с която е извършено класиране и е определен спечелил участник в публичен търг с тайно наддаване за отдаване под наем на имот публична общинска собственост, с начин на трайно ползване – язовир, за срок от 10 години.
- Решение № 3078 от 09.03.2021 г.Предмет на спора е кметска заповед от 11.10.2019 г., издадена на основание чл. 118 от Наредба № 4 за реда за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество, с която са обявени участниците при провеждане на търг за отдаване под наем на помещение в сграда – автоспирка, за търговски цели.
- Решение № 2775 от 01.03.2021 г.Предмет на спора е Заповед от 23.07.2020 г. на кмета на община Плевен, с която на основание чл. 65, ал. 1 от Закона за общинската собственост (ЗОС) е наредено изземването от жалбоподателя на общинско жилище, находящо се в гр. Плевен.
- Решение № 2150 от 18.02.2021 г.Предмет на спора са установени задължения (главници и лихви), от които данък върху приходите от стопанска дейност на бюджетните предприятия и лихви за 2011 г., 2012 г., 2013 г., 2014 г., 2015 г. и 2016 г. и задължения за ДДС и лихви за данъчни периоди 01.12.2011 г. – 31.10.2017 г.
- Решение № 1312 от 02.02.2021 г.Предмет на спора е заповед от 13.06.2019 г., с която на основание чл. 44, ал. 2 ЗМСМА, чл. 225а, ал. 1 ЗУТ и във връзка с чл. 223, ал. 1, т. 8 ЗУТ е наредено да се премахне гараж с неустановен собственик.
- Решение № 15827 от 21.12.2020 г.Предмет на спора е бездействие на кмета на община Варна за изпълнение на нормативно предписано действие.
- Решение № 15146 от 08.12.2020 г.Предмет на спора е Заповед от 02.07.2015 г. на Кмета на Община Силистра, с която е отстъпено право на пристрояване върху терен – частна общинска собственост, в полза на ЕООД за изграждане на пристройки към собствената му сграда.
- Решение № 9959 от 21.07.2020 г.Предмет на спора е разпореждането на кмет с общински имот под формата на учредяване на допълнително право на строеж без предварително решение на общинския съвет.
- Решение № 4415 от 14.04.2020 г.Предмет на спора е разпоредбата на чл. 39, ал. 3 от Наредба за условията и реда за установяване на жилищни нужди на граждани, настанени под наем и продажба на общински жилища, приета от Общински съвет Бургас.
- Решение № 1891 от 05.02.2020 г.Предмет на спора е сключен между страните договор от 01.06.2012 г. за наем на общински недвижим имот-публична общинска собственост.
- Решение № 7388 от 20.06.2016 г.Предмет на спора са установени задължения по ЗДДС в резултат на допълнително начислен ДДС за данъчен период 07.2011 г., както и задължения за корпоративен данък по реда на чл. 248 ЗКПО за 2011 г., ведно с лихва за забава.
- Решение № 3026 от 17.03.2016 г.Предмет на спора са определени задължения по ЗДДС (отм.) и ЗДДС за периода 12.2006 г. – 08.2010 г., данък по чл. 4, ал. 1 ЗКПО (отм.) за 2006 г., данък по чл. 248 ЗКПО за 2007 г., 2008 г. и 2009 г., ведно с лихви, лихви по данък по чл. 36 ЗКПО (отм.), лихви за данък по чл. 38 ЗОДФЛ (отм.) за 2006 г., лихви за данък по чл. 42 ЗДДФЛ за 2007 г., данък по чл. 42 ЗДДФЛ за периода 01.01.2008 г. – 28.02.2011 г. с лихви, лихви по вноски за ДОО за 2006 г. – 04.2007 г., вноски за ДОО с лихви за периода 05.2007 г. – 02.2011 г., вноски с лихви за ЗО за периода 01.2006 г. – 02.2011 г. и вноски с лихви за ДЗПО-УПФ за периода 01.2006 г. – 02.2011 г.
- Тълкувателно решение № 4 от 20.07.2010 г.Предмет на делото е произнасяне на съда с тълкувателно решение по въпросите1. Препращането в чл. 4, ал. 1 ЗКПО (отм.), включително и редакцията му до 2002 г., към чл. 1 ТЗ дали следва да се възприеме, че е препращане и към трите алинеи, или че е препращане единствено към ал. 1 на чл. 1 ТЗ?, 2. В кои случаи приходите от продажба на недвижими имоти от общините следва да се възприемат като приходи от стопанска дейност, които участват във формиране на облагаемата печалба и какъв е начинът на облагане?
- Решение № 9568 от 08.07.2010 г.Приходи от продажби по чл. 35, ал. 1 от ЗОС
- Решение № 6022 от 10.05.2010 г.Приходи от лихви по банкови сметки
- Решение № 10283 от 03.08.2009 г.Приходи от продажби на недвижими имоти и договори за приватизация
- Решение № 10282 от 03.08.2009 г.Продажба на имот от община
- Решение № 10979/09.11.2007 г.Приходи от продажба на тръжна документация
- Решение № 6717/27.06.2007 г.Приходи от отдаване под наем на общинско имущество, от продажба на земя по ПМС № 235/19.9.1996 г. и от продажба на дървесина на корен
Разделът е подготвен от Калина Дереджиева, юрист
Препоръчано издание:
НАСТОЛНИК на СЧЕТОВОДИТЕЛЯ
Mного повече възможности в интернет!
Познатият ви справочен сборник, превърнал се от 1998 г. насам за хиляди счетоводители в институция, предлага удобството да откривате бързо и лесно важната ви и нужна информация, необходими показатели и данни – както актуалните, така и за годините назад.
Изцяло обновеният интернет вариант притежава множество предимства:
НАВСЯКЪДЕ ДОСТЪПЕН – както през служебния ви или домашен компютър, така и през всяко мобилно устройство, вие навсякъде ще имате достъп до изданието чрез сайта ни nastolnik.bg | ВИНАГИ АКТУАЛЕН – в електронното издание екипът ни постоянно допълва и обновява информацията, така че вие винаги сте сигурни, че ползвате коректни и надеждни данни |
БЪРЗО ТЪРСЕНЕ – независимо дали търсите по ключова дума, фраза, абревиатура или нормативен акт, търсачката за секунда ще изведе необходимата ви информация, без да се налага да преглеждате всичко | ЯСНА ПОДРЕДБА – разпределени в 5 основни раздела и множество категории, стотиците документи са прегледно подредени в ясна логическа последователност, за да откривате лесно търсеното от вас |
СВЪРЗАНИ ДОКУМЕНТИ – навсякъде където е нужно, има връзки и препратки към свързани документи, за да преглеждате допълнителна информация по търсената тема | УТВЪРДЕН ИЗДАТЕЛ – гаранция за високото качество на изданието са редакторите на издателство Български законник, което от десетилетия гради традиции в изданията за счетоводство, данъци, осигуряване, трудово право… |
Контакти:
Ако имате въпроси за изданията ни или желаете да ги заявите, моля, не се колебайте да се свържете с нас!
Телeфон: 02 / 986 40 40 | Имейл: info@zakonnik.bg