Годишно приключване на счетоводните сметки в бюджетните организации за 2025 г.
– консултант по бюджетно счетоводство
Специфични моменти при прилагане на ЗДДС от бюджетни предприятия
– данъчен експерт в Министерство на финансите
Трудови и служебни правоотношения в бюджетното предприятие
– доктор по икономика
Особености на трудовите правоотношения в държавната администрация
Обществените поръчки
– юрист, експерт по обществени поръчки
Държавното обществено осигуряване в практиката на бюджетното предприятие
– експерт по социално и здравно осигуряване
Раздел 1
Документи в раздела:
-
- PDF вариант на раздел 1
- ГОДИШНО ПРИКЛЮЧВАНЕ НА СЧЕТОВОДНИТЕ СМЕТКИ В БЮДЖЕТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ ЗА 2025 Г.
- I. ЗАКОНОВО ОСНОВАНИЕ ЗА ДОСТОВЕРНОСТ НА ГОДИШНИТЕ ФИНАНСОВИ ОТЧЕТИ НА БЮДЖЕТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ ЗА 2025 Г.
- Закон за публичните финанси
- Закон за счетоводство
- Закон за Сметна палата
- II. ДРУГИ ФАКТОРИ, КОИТО ОКАЗВАТ ВЛИЯНИЕ ВЪРХУ ДОСТОВЕРНОСТТА НА ГОДИШНИТЕ ФИНАНСОВИ ОТЧЕТИ В БЮДЖЕТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ ЗА 2025 Г.
- Конкретни указания, дадени от Министерство на финансите – основни и специфични правила
- Счетоводна политика
- Взаимовръзка между счетоводни сметки и параграфи
- Познаване на нормативната йерархия
- III. СПЕЦИФИКА В ОТЧЕТНОСТТА НА БЮДЖЕТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ, КОЯТО НАМИРА ОТРАЖЕНИЕ В ГОДИШНИЯ ФИНАНСОВ ОТЧЕТ
- Структурирани три различни отчетни групи в ГФО
- Специфика в отчетността на дълготрайните материални активи
- Специфика при отчитането на обезценка/преоценка на нефинансовите активи, материални запаси и наличната валута
- Специфика при отчитането на земите
- Специфика при отчитането на бюджетния показател „Поети ангажименти за разходи”
- Особеност при отчитането на задължения, представляващи финансов лизинг и търговски кредити при авансова вноска
- Изискване за коректно отчитане на курсовите разлики от операции с валутни активи
- Други указания на МФ, които оказват съществено влияние върху достоверността на годишните финансови отчети
- IV. ЕТАПИ НА ГОДИШНО ПРИКЛЮЧВАНЕ НА СЧЕТОВОДНИТЕ СМЕТКИ В БЮДЖЕТНИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ ЗА 2025 Г.
- Преглед и извършване на предварителни дейности по счетоводни сметки
- Етапи на годишно счетоводно приключване
- Първи етап на годишно приключване на счетоводните сметки
- Преглед за достоверно представяне на нефинансовите активи и материалните запаси по счетоводни сметки
- Отчитане на компютърната конфигурация
- Отчитане на компютърна мрежа
- Отчитане на закупени със значителна отстъпка ДМА
- Отписване на активи, които не съществуват
- Отчитане на активи, незаведени в предходен баланс
- Отчитане на нефинансовите активи по т. 16.3. от ДДС № 20 от 2004 г. – група 22
- Отчитане на приходите от продажба на ДМА, отчитани по сметките от гр. 22
- Разходи за придобиване, подобрения, основен и текущ ремонт на ДМА
- Отчитане на нематериални дълготрайни активи – акценти
- Отчитане на материалните запаси – акценти
- Начисляване на приходите и разходите за отчетната година
- Отчитане на разходите за данъци, такси и санкции
- Отчитане на таксите за обнародване на обявления в неофициалния раздел на Държавен вестник
- Отчитане на нотариални такси, таксите за частни съдебни изпълнители, съобщения в ежедневници
- Отчитане на възстановяването на съдебни разноски, част от които се използват за юрисконсулско възнаграждение
- Признаване/ непризнаване на приходи от помощи и дарения
- Начисляване на приписани приходи и разходи
- Начисляване на приходите и разходите за месец декември по корективни сметки
- Отчитане на предварително изразходвани средства, отнасящи се за следващата година
- Определяне на приблизителна счетоводна оценка на незавършеното строителство
- Начисляване на провизии за задължения
- Начисляване на провизии за вземания
- Начисляване на разходи за провизии на персонала
- Провеждане на годишна инвентаризация
- Първи етап: Подготовка за годишна инвентаризация
- Втори етап: Провеждане на годишната инвентаризация – измерване, претегляне и преброяване (фактическа и документална проверка на активите и пасивите)
- ДМА и материалните запаси
- Заеми и финансирания
- Нематериалните дълготрайни активи
- Касовата наличност
- Задбалансово отчитани активи
- Разчети с контрагенти
- Трети етап: Документиране на инвентаризацията
- Четвърти етап: Осчетоводяване на резултатите от инвентаризацията – липси, излишъци, компенсиране на липси и излишъци, кражби
- Осчетоводяване на резултатите от проведената инвентаризация
- Установени липси на дълготрайни активи
- Установени липси на материални запаси
- Установени липси на парични средства в касата
- Установени излишъци на дълготрайни активи
- Установени излишъци на материални запаси
- Установени излишъци на парични средства
- Компенсиране на липси на материални запаси с излишъци
- Признаване на естествени фири
- Установяване на неотчетени пасиви
- Установяване на отчетени в повече пасиви
- Установена кражба от неизвестен извършител
- Бракуване и унищожаване на активи
- Втори етап на годишно счетоводно приключване
- Трети етап на годишно счетоводно приключване
- Четвърти етап на годишно счетоводно приключване
Раздел 2
Документи в раздела:
- PDF вариант на раздел 2
- Специфични моменти при прилагане на ЗДДС от бюджетни предприятия
- Общи правила по ЗДДС, приложими за дейността на бюджетните предприятия
- Облагане с ДДС на доставки, извършвани от учебни заведения
- Облагане с ДДС на доставки, извършвани от болници
Раздел 3
Документи в раздела:
- PDF вариант на раздел 3
- Трудови и служебни правоотношения в бюджетното предприятие
- Особености на трудовите правоотношения в бюджетното предприятие
- Специфични изисквания за изпълнение на държавната служба по трудов договор
- Трудови договори в бюджетното предприятие
- Работно време
- Отпуски
- Командироване на работници и служители
- Трудови възнаграждения
- Обезщетения по трудови договори в бюджетните предприятия
- Дисциплинарна отговорност по трудови правоотношения
- Професионална квалификация
- Социално обслужване
- Прекратяване на трудовите правоотношения
- Трудов стаж
- Трудови спорове
- Административнонаказателна отговорност за нарушения на трудовото законодателство
- Особености на служебните правоотношения
- Задължителни изисквания към държавния служител
- Документи, необходими за постъпване на държавна служба
- Конкурс за заемане на длъжност по служебно правоотношение
- Постъпване и изпълнение на държавна служба
- Стипендиантски програми в администрацията
- Рангове и повишаване в длъжност
- Възнаграждение на държавния служител
- Обезщетения на служителите в бюджетните предприятия
- Отпуски на държавния служител
- Командироване
- Изпълняване на длъжност в институция на Европейския съюз
- Обучение на държавните служители
- Социално обслужване
- Кодекс за поведение на служителите в държавната администрация
- Оценяване изпълнението на държавния служител
- Дисциплинарна отговорност на държавните служители
- Прекратяване на служебните правоотношения
- Административнонаказателна отговорност
Раздел 4
Документи в раздела:
Раздел 5
Документи в раздела:
-
- PDF вариант на раздел 5
- Обществените поръчки
- Част първа: Подготовка на обществена поръчка
- Глава първа: Възлагане на обществените поръчки
- Глава втора: Обекти на обществените поръчки
- Глава трета: Изчисляване на прогнозна стойност
- Глава четвърта: Избор на ред за възлагане по Закона за обществените поръчки
- Глава пета: Обществени поръчки при липса на осигурено финансиране
- Глава шеста: Обстоятелства за лично състояние на кандидатите и участниците
- Глава седма: Критерии за подбор
- Глава осма: Критерии за възлагане
- Глава девета: Екологични изисквания в условията на обществените поръчки
- Глава десета: Гаранции
- Глава единадесета: Проект на договор
- Глава дванадесета: Образци на документи
- Част втора: Възлагане на обществена поръчка
- Глава тринадесета: Откриване на процедура. Определяне на срокове
- Глава четиринадесета: Назначаване и работа на оценителната комисия
- Глава шестнадесета: Необходими документи и действия за сключване на договор
- Глава седемнадесета: Подизпълнители
- Глава осемнадесета: Изменение на договор за обществена поръчка
Раздел 6
Документи в раздела:
- PDF вариант на раздел 6
- Държавното обществено осигуряване в практиката на бюджетното предприятие
- Осигуряване на държавни служители
- Осигуряване на лица, работещи по трудови договори
- Осигуряване на изборни длъжности
- Ред за погасяване на публичните задължения
- Подаване на декларации за удостоверяване на осигуряването
- Осигуряване на лица, работещи по граждански договори
- Осигуряване на учители
- Подаване на данни в Регистъра на заетостта в НАП. Трудови книжки. Служебни книжки
- Наредбата за трудовия стаж